خرید میکروفون برای ضبط صدا

خرید میکروفون برای ضبط صدا

ما امروز در نظر داریم که همراه با شما عزیزان به موضوع خرید میکروفون برای ضبط صدا بپردازیم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

به همین علت برای درک راحت تر مطالب چند سوال مطرح کردیم.

تاریخچه میکروفون چیست؟

میکروفون چه کاربرد هایی دارد؟

برای خرید یک میکروفون خوب باید به چه مواردی دقت کرد؟

[/stextbox]

خرید میکروفون برای ضبط صدا
خرید میکروفون برای ضبط صدا

هم اکنون به پاسخ سوالات می پردازیم؛ لازم به ذکر است اگر می خواهید به راحتی یک میکروفون خوب را تشخیص دهید بهتر است در ادامه مطالب را با دقت بیشتری بخوانید:

 

تاریخچه میکروفون چیست؟

تاریخچه اختراع این میکروفون به سال 1877 باز می گردد که توسط مردی انگلیسی به نام David Edward اختراع شد.

البته برخی مورخین اظهار دارند که این وسیله را توماس ادیسون در آمریکا ساخته است، اما بیشترین مدارک موجود درمورد دیوید ادوارد استناد می کند.

تاریخچه میکروفون چیست؟
تاریخچه میکروفون چیست؟

به هر حال این موضوع خیلی مهم نیست و فقط برای بیشتر شدن آگاهی شما از تاریخچه میکروفون ها عنوان شد؛ بنابراین بهتر است به سراغ موضوع اصلی برویم:

میکروفون ها از انواع بسیاری برخوردار می باشند که ما در اینجا سه نوع از آنها را به شما معرفی می کنیم:

میکروفون های داینامیک:

میکروفون های داینامیک از حساسیت کمتری به صداهای محیطی برخوردار می باشند و معمولا در مقابل فشار باد و فرکانس های قوی مقاومت بسیاری دارند. این میکروفون ها شامل یک دیافراگم سبک و خیلی نازک هستند، زمانی که میکروفون در مقابل  فشار های فراوان صوتی قرار می گیرد دیافراگم به حرکت در می آید.

میکروفون های کاندنسر:

میکروفون های کاندنسر، بیشترین کارایی را در استودیو های ضبط موسیقی و خوانندگی دارند.

این نوع میکروفون ها از یک سیستم ساده مکانیکی برخوردارند.  دیافراگم استفاده شده در ساخت این میکروفون ها، بسیار رسانا و باریک می باشد. انرژی این نوع میکروفون توسط یک خازن (که انرژی مورد استفاده آن توسط یک مولد برق اختصاصی یا یک باتری) تأمین می شود.

میکروفون های بی سیم:

میکروفون های بی سیم، میکروفون هایی هستند که برای اتصال به بلندگو ها نیازی به سیم و کابل ندارند به همین دلیل علاقه مردم به این نوع میکروفون ها بیشتر شده است و باعث شده که مردم جوامع مختلف استقبال بیشتری از این میکروفون ها کنند.این میکروفون ها به علت نداشتن سیم و کابل، به عنوان یک میکروفون راحت و خوش دست به همگان معرفی شده اند.

از این میکروفون ها در برنامه های تلوزیونی، کنسرت های موسیقی و مجالسی که نیاز است سخنگو حرکت کند،  استفاده می کنند.

حال با پیشرفت تکنولوژی، نوعی از این میکروفون ها را ساخته اند که همراه با گوشی مخصوص به خود به صورت و سر وصل می شوند و نیازی به دست گرفتن میکروفون نیست.

نحوه شکل گیری این نوع از میکروفون های بی سیم به این شکل است که فلز تکیه گاه مانند میکروفون از بالای گوش رد شده و ادامه میکروفون به دور سر چرخیده و سر میکروفون جلوی دهان قرار می گیرد. اگر درک توضیحات ما از شکل ظاهری میکروفون و نحوه قرار گیری آن بر روی سر و صورت سخت می باشد بهتر است تصویر زیر را مشاهده کنید؛ زیرا ما یک تصویر از شکل ظاهری آن تهیه کردیم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی مطلب گفته شده را درک کنید.

شاید شما هم این میکروفون را در تلوزیون یا کنسرت برخی خوانندگان دیده باشید.این نوع از میکروفون های بی سیم معمولا کاربرد های فراوانی دارد و می توان ادعا کرد که در جاهای بسیار مختلفی استفاده می شود و جای بسیاری از میکروفون ها را به خود اختصاص داده است.

 

میکروفون چه کاربرد هایی دارد؟

میکروفون ها وسایلی هستند که بیشتر هنگامی که نیازاست صدای یک شخص یا اشخاصی بلندتر و واضح تر شنیده شود از آن استفاده می کنند. ساختار کلی میکروفون ها درست نقطه مقابل اسپیکر یا بلندگو هاست؛ این ساختار به این صورت است که میکروفون امواج صوتی که دریافت می کند را به امواج الکتریکی تبدیل می کند و سپس آن را به اسپیکر هایی که به آن( میکروفون) متصل شده اند، ارسال می کند.اما اسپیکر ها امواج الکتریکی دریافت شده را به امواج صوتی تبدیل کرده و آن را پخش می کنند.

میکروفون چه کاربرد هایی دارد؟
میکروفون چه کاربرد هایی دارد؟

خب حال تعدادی از کاربرد های میکروفون را به اختصار برای شما عزیزان توضیح می دهیم:

مجالس عروسی، عزاداری و…:

اگر هنگام رفتن به مجالس عروسی یا عزاداری به خواننده یا مداح مجلس دقت کرده باشید، حتما یک میکروفون در دستان ایشان می بینید. معمولا از میکروفون های داینامیک یا خازنی برای این مجالس استفاده می شود. اما چندیست که با روی کار آمدن میکروفون های بی سیم، در مجالس مختلف از این میکروفون ها استفاده می شود.

 

سخنرانی ها، عبادتگاه ها، و…:

در سخنرانی ها و عبادتگاه ها نیز، برای رسیدن صدای فرد سخنران به جمعیت حاضر در محل از

میکروفون استفاده می کنند. حال گاهی ممکن است از میکروفون های داینامیک استفاده کنند و گاهی هم از میکروفون های خازنی. این بستگی به شخصی دارد که برای خرید میکروفون اقدام می کند. اما بهتر است بدانید که مهم ترین تفاوت میکروفون های خازنی با میکروفون های داینامیک این است که میکروفون های خازنی از حساسیت فراوانی در صدا برخوردار هستند به حدی که هنگام استفاده از میکروفون های خازنی صدای محیط اطراف هم ضبط خواهد شد.

سخنرانی ها، عبادتگاه ها، و...:
سخنرانی ها، عبادتگاه ها، و…:

ضبط و برسی برخی صداهای فراصوت و فروصوت:

برخی صدا ها در دنیای اطراف ما وجود دارند که گوش انسان قادر به شنیدن آن نیست.

این صدا ها را فراصوت یا فروصوت می نامند.

فراصوت: برخی صدا های موجود، به علت وجود بیش از حد سیگنال صوتی در آن قابل شنیدن نیستند.

به این صدا ها فراصوت می گویند.

فروصوت: فروصوت نقطه مقابل فراصوت می باشد، و به علت کمبود سیگنال های صوتی در آن، صدا قابل شنیدن نیست.به این نوع صدا ها فروصوت می گویند. برای شنیدن صداهای فراصوت و فروصوت از بعضی میکروفون های مخصوص استفاده می کنند.

ضبط و برسی برخی صداهای فراصوت و فروصوت:
ضبط و برسی برخی صداهای فراصوت و فروصوت:

برای خرید یک میکروفون خوب باید به چه مواردی دقت کرد؟

خب برای پاسخ به این سوال بهتر است تمام مطالب گفته شده را به یاد آورید و سپس در هنگام خرید سعی کنید در گام اول هدف خود را از خرید میکروفون مشخص نمایید. سپس انواع میکروفون را در نظر بگیرید و ببینید می خواهید میکروفونی که خریداری کنید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

حتی در این بین می توانید از فروشنده میکروفون نیز کمک بخواهید تا به شما در خرید میکروفون مشاوره دهد و در آخر میکروفون انتخابی خود را خریداری کنید. اگر فکر می کنید توضیحات ما از انواع میکروفون کامل نبوده است بهتر است حتما درباره انواع میکروفون تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید میکروفون نمایید.

برای خرید یک میکروفون خوب باید به چه مواردی دقت کرد؟
برای خرید یک میکروفون خوب باید به چه مواردی دقت کرد؟

امید داریم که مطالب ذکر شده به شما در آشنایی با میکروفون های مختلف و شناخت میکروفون های موجود در بازار، کمک کرده باشد.