مدرک میکس و مسترینگ

مدرک میکس و مسترینگ

مقاله ای که امروز می خواهیم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به مدرک میکس و مسترینگ می باشد با ما همراه باشید.

برای دریافت مدرک میکس و مسترینگ باید آموزش های لازم داده شود. در ادامه ی بحث هرآنچه که به میکس و مسترینگ ارتباط دارد را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

 

مدرک میکس و مسترینگ
مدرک میکس و مسترینگ

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

حالا می خواهیم به برخی از سوالات شما عزیزان که در این باره پرسیده بودید پاسخ خواهیم داد:

  1. مدرک میکس و مسترینگ را چگونه دریافت کنیم؟
  2. دوره ی میکس و مسترینگ چگونه دوره ای می باشد؟
  3. میکس و مسترینگ چه تفاوتی با هم دارند؟
  4. چه مدت طول می کشد تا میکس و مسترینگ را به طور حرفه ای یاد گرفت؟
  5. میکس کردن شامل چه مراحلی می باشد؟
  6. مسترینگ کردن چه مراحلی دارد؟

[/stextbox]

 

مدرک میکس و مسترینگ را چگونه دریافت کنیم؟

برای دریافت هر مدرکی لازم است که آموزش هایی در کلاس ها یا دوره هایی توسط مدرسین و افراد متخصص در آن زمینه داده شود. مدرک میکس و مسترینگ نیز یکی از چیزهایی است که به دوره های آموزشی خاصی نیاز دارد این دوره های آموزشی در قالب کلاس و یا دوره برگزار می گردد که توسط اشخاص ماهر و کاردان تدریس و آموزش داده می شوند. هنر جویان پس از کسب آموزش های لازم و پشت سر گذاشتن آزمون های نهایی از مکان های معتبر می توانند به دریافت مدرک میکس و مسترینگ خود اقدام کنند.

برای دریافت آموزش های میکس و مسترینگ مطابق با استانداردهای بین المللی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید.

[mailerlite_form form_id=1]

مدرک میکس و مسترینگ را چگونه دریافت کنیم؟
مدرک میکس و مسترینگ را چگونه دریافت کنیم؟

دوره ی میکس و مسترینگ چگونه دوره ای می باشد؟

کلاس هایی که در جهت یادگیری ساخت و تنظیم آهنگ وجود دارند را دوره ی میکس و مسترینگ می گویند که علاقه مندان را برای کارهایی این چنینی و همچنین ضبط صدا آماده و تعلیم می دهد. آموزش هایی که در این دوره ها به هنرجویان داده می شود شامل تمامی تکنیک ها و روش هایی است که می توان آهنگ ها را میکس و یا مستر کرد. افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند می توانند بر اساس چیزی که یاد گرفتند از مهارت خود استفاده کرده و آن را به منبع درآمدی برای خود مبدل سازند.

دوره ی میکس و مسترینگ چگونه دوره ای می باشد؟
دوره ی میکس و مسترینگ چگونه دوره ای می باشد؟

میکس و مسترینگ چه تفاوتی با هم دارند؟

همانگونه که میکس و مسترینگ از لحاظ اسمی با هم متفاوت اند در حوزه ی تنظیم موسیقی نیز دو مبحث جدا از هم هستند، که خیلی از مواقع تشخیص تفاوت این دو کار ساده ای نیست. اهمیت میکس و مسترینگ در تولید آهنگ به یک اندازه مهم می باشند.

اگر بخواهیم در یک سطر تفاوت آنها را بیان کنیم باید بگوئیم که تنظیم و ترکیب تراک ها به طور جداگانه که منجر به ساخت یک فایل صوتی استریو میشود را میکس می گویند که پیش از مسترینگ روی یک آهنگ انجام می شود.

و اما به سراغ مسترینگ می رویم که وضوح و کیفیت را در یک آهنگ بالا می برد و همچنین سبب ایجاد آلبومی یکپارچه می شود. لازم به ذکر است توصیفاتی که برای هر کدام گفته شد به ساده ترین شکل ممکن بود که هدف از آن تفهیم راحت تر برای خواننده بود.

چه مدت طول می کشد تا میکس و مسترینگ را به طور حرفه ای یاد گرفت؟

درمورد چنین کلاس هایی نمی توان به طور قطعی مدت زمان مشخصی را گفت و اولین حرکت در این جهت شرکت در دوره ها و کلاس ها می باشد، در کل یادگیری میکس و مسترینگ به طور حرفه به عواملی بستگی دارد مثل شیوه ی تدریس مدرس، استعداد ذاتی شخص، میزان تمریناتی که هر شخص در این زمینه دارد که می تواند برای هر کسی مدت زمان خاصی طول بکشد تا به هدف اصلی خود برسد.

چه مدت طول می کشد تا میکس و مسترینگ را به طور حرفه ای یاد گرفت؟
چه مدت طول می کشد تا میکس و مسترینگ را به طور حرفه ای یاد گرفت؟

میکس کردن شامل چه مراحلی می باشد؟

بعد از اینکه ضبط هر قسمت از آهنگ به صورت جداگانه به پایان رسید سپس یک مهندس میکس باید آن را مورد بررسی قرار دهد. قدم اول در میکس کردن برچسب گذاری و مرتب کردن آهنگ ها در دسته های شبیه به هم می باشد. در این مرحله از کار مهندس میکس نرمال سازی آهنگ ها را انجام می دهد به گونه ای که آهنگ ها از لحاظ حجمی در یک رده باشند و هیچ کدام از آهنگ ها پیک بالاتری نسبت به سایرین نداشته باشد.

EQ مرحله ی بعدیست و بدین معناست که متخصص باید تک تک آهنگ ها را تست کرده تا بهترین تن صدا را انتخاب کند، سپس با فیلتر های بالا و پایین صدا کلیه ی فرکانس های غیر ضروری را حذف کند. هدف اصلی از انجام این کار این است که هر یک از آهنگ ها در رنج و فرکانس خود قرار گیرند خروجی این کار داشتن آهنگی با وضوح و شفافیت بالاست.

از دیگر مراحل میکس کردن ایجاد نوعی توانایی ردیابی کردن آهنگ هاست به منظور دریافت صدایی کامل و گسترده در حین اجرا می باشد. سایر روش هایی که به مهندس میکس کمک می کند تا به تن و زنگ آهنگ مورد نظر خود برسد شامل فشرده سازی، ریورب، تاخیر و دیگر پردازنده ها می باشند.

در بعضی موارد متخصص میکس، جاهایی از آهنگ را کمرنگ تر و یا به بطن آنها صدا و افکت هایی اضافه می کند که می تواند احساسات موجود در آهنگ را کنترل کند. اخرین مرحله در میکس کردن گوش دادن به آهنگ از انواع پخش کننده هاست مثل هدفون و یا اسپیکر دلیل این کار دستیابی به کیفیت نهایی آهنگ است.

مسترینگ کردن چه مراحلی دارد؟

متخصص مسترینگ در واقع نتیجه ی میکس کردن و یا کار خواننده را تحت کنترل می گیرد. در واقع مهندس مسترینگ تغییرات خاصی را اعمال نمی کند زیرا به میکسی که در مرحله قبل انجام شده است فقط تنظیماتی را کم یا اضافه می کند.

البته لازم به ذکر است که در قسمت پایانی برای هر بخش تکنیک های خاصی را اعمال می کند این تکنیک ها شامل: فشرده سازی، محدود کردن و تقویت استریو می باشد که با این تنظیمات کیفیت کار بالا می رود از دیگر کارهایی که مهندس مسترینگ انجام می دهد ترکیب و نوع قرار گرفتن ترانه های متفاوت در یک آلبوم می باشد که خود این کار از زیر مجموعه های مختلفی تشکیل شده است.

مسترینگ کردن چه مراحلی دارد؟
مسترینگ کردن چه مراحلی دارد؟

از اینکه در خواندن این مقاله شکیبا بودید نهایت تشکر را داریم هدف ما از جمع آوری مطالب فوق آشنایی بیشتر شما با موضوع بود امیدواریم رضایت داشته باشید.