موسیقی الکترونیک

امروز با بررسی موسیقی الکترونیک با شما خواهیم بود.

شاید تعریف ساده این موسیقی را بتوان مانند زیر بیان کرد:

گونه ای از موسیقی که در  تولید آن از سازهای دیجیتال و الکترونیکی (مانند سینتی سایزر ها ) استفاده میشود.

در واقع مولد اصلی صدای این گونه موسیقی نه هارمونیک های طبیعی تولید شده توسط یک ساز که هارمونیک های تولید شده توسط یک یا چند اوسیلاتور است.

اسیلاتور چیست

اسیلاتور یا مولد صدا مداری الکتریکی است که با تولید فرکانس های متناوب صدای اولیه جهت طراحی صدا را در اختیار طراحان صدا قرار می دهد.

صدای خارج شده از اوسلاتور معمولا در گام های بعدی توسط پردازش گرها و افکت های متفاوتی مورد پردازش و تغییر قرار می گیرد و بدین وسیله طراح صدا می تواند گستره خاصی از اصوات از جمله صدای یک کیک درام تا صدای یک لید ترنس را تولید کند.

اسیلاتور چیست
اسیلاتور چیست

 

 

 

 

 

 

 

 

بزرگترین های موسیقی الکترونیک

از بزرگترین آهنگسازان موسیقی الکترونیک می‌توانیم از: ژان میشل ژار – تنجرین دریم – رابرت مایلز – شمالshamall – کوتو – ساش – انیگما – آندره تنه برگر – دارود – اسکوتر و جورجو مورودر و شیلر (گروه) نام ببریم.

سبک های موسیقی الکترونیک

 

زیرسبک‌های موسیقی رقص الکترونیک عبارتند از:

موسیقی الکتروینک

هارد استایل

ترپ

Future House فیوچر هاوس

Future Bass فیوچر بیس

Jungle Terror جانگل ترور

Deep House دیپ هاوس

Deep House

Tropical House هاوس استوایی

Midtempo میدتمپو

DownTempo داون تمپو

Chill House چیل هاوس

Moombahton مومباهتون

Melbourne Bounce ملبورن باونس

G-House جی هاوس

Dubstep دابستپ

Melodic Dubstep ملودیک دابستپ

Liquid Dubstep

Groove گروو

Bounce باونس

Drum & Bass درام اند بیس

Hardcore هاردکور

Minimal مینیمال

Electro House الکترو هاوس

Progressive House پراگرسیو هاوس

Bass House بیس هاوس

Hard House هارد هاوس

Complextro کامپلکسترو

Darkroom House

Trance

Psy Trance سای ترنس

Progressive Trance پراگرسیو ترنس

Uplifting Trance آپلیفتینگ ترنس

Vocal Trance وکال ترنس

اولین سینت سایزر

اولین سینث‌سایزر الکتریکی در سال ۱۸۷۶ توسط الیشا گری اختراع شد.

رابرت موگ با اختراع مدل کاملاً جدیدش انقلابی در صنعت ساخت سینت سایزرها انجام داد.

این ابزار در سال ۱۹۶۸ توسط وندی کارلوس در قطعه «Switched-on Batch» استفاده شد.

قطعه‌ای محبوب که صدای سینث‌سایزرها را به موسیقی‌دان‌های بسیاری معرفی کرد.

در سال ۱۹۷۰ توسعه اجزای جامد مینیاتوری به سینث‌سایزرها اجازه داد تا تبدیل به ابزارهایی خودمتشکل، قابل حمل و آسان برای بکارگیری در اجراهای زنده شوند.