نرم افزار آهنگسازی

نرم افزار آهنگسازی

در این مقاله می خواهیم به موضوع نرم افزار آهنگسازی به پردازیم، با ما همراه باشید.

امروزه چهار تا از نرم افزار های آهنگ سازی بسیار پر طرفدار هستند و عملکردی خوب دارند. در این مقاله به معرفی بعضی از این نرم افزار ها می پردازیم.

نرم افزار آهنگسازی
نرم افزار آهنگسازی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به سوال های زیر پاسخ خواهیم داد:

موسیقی چیست؟

نرم افزار آهنگسازی چیست؟

نرم افزار کیوبیس چیست؟

همه چیز درباره نرم افزار Ableton Live

نرم افزار Studio one چگونه است؟

نرم افزار FL Studio

[/stextbox]

 

موسیقی چیست؟

همگی می دانیم که موسیقی نوعی هنر است که ترکیبی از صدا ها و کشش ها، آن را به وجود می آورند. موسیقی  تشکیل شده از دو عامل ریتم و ملودی می باشد.

شاید تا به حال دقت کرده باشید که در هنگام استرس با گوش دادن به موزیکی ملایم آرامشی برای شما خواهد داشت که استرس شما را کم می کند. موسیقی هنری است که با روح سر و کار داشته و باعث آرامش می شود. اما لازم به ذکر است که گوش دادن به موسیقی، باعث تقویت حافظه خواهد شد.

طبق تاریخ ایران زمین، ایرانیان از دیرباز به موسیقی و ساز زدن بسیار علاقه مند بوده و همیشه تمایل داشته اند سازی را آموخته و خود نوازنده خود باشند. همین امر باعث شده است که در طول تاریخ ایرانیان نوازنده های ماهری باشند.

نرم افزار آهنگسازی چیست؟

امروزه نرم افزار های آهنگ سازی زیادی در دسترس است که کمک های فراوانی به کسایی می کنند که علاقه دارند آهنگ سازی یا تنظیم آهنگ را انجام بدهند. این نرم افزار ها کمک هایی از جمله ویرایش، ضبط و میکس و…. را داشته که در این جا مفصل درباره آن ها بحث خواهیم کرد.

نرم افزار کیوبیس چیست؟

در حال حاضر بهترین و محبوب ترین نرم افزار آهنگ سازی کیوبیس است. از ویژگی های این نرم افزار دیجیتال، ضبط و مسترینگ، و همچنین تنظیم و میکس را می توان نام برد.

این نرم افزار توانایی دارد یک محیط کار صوتی دیجیتال، را برای تولید کنندگان موسیقی فراهم آورد. نرم افزار کیوبیس، به کاربر خود این امکان را می دهد که فایل MIDI را به وجود بیاورند، همچنین کاربر این نرم افزار می تواند، ترک صوتی به شکل خام را پردازش کند.

از دیگر برتری های این نرم افزار این است که کاربر می تواند هر نوع ویرایشی را بر روی متون موسیقی انجام داده و نیز توانایی انجام فرمت هایی مانند: نت موسیقی، کنسول های ویرایشی، فهرست رویداد ها و … را دارد.

اما توانایی های این نرم افزار به همین جا ختم نشده و می تواند به کاربر این امکان را بدهد که ترک های متفاوت را با یک دیگر در یک فایل استویری، به صورت میکس قرار دهد.

لازم به ذکر است که این نرم افزار برای عملیات رات کردن هم قابلیت های خیلی زیادی دارد.

نرم افزار کیوبیس چیست؟
نرم افزار کیوبیس چیست؟

همه چیز درباره نرم افزار Ableton Live

نرم افزار آهنگ سازی Ableton Live هم مانند نرم افزار کیوبیس تمامی محیط های اهنگ سازی را در اختیار شما قرار می دهد. می توان این نرم افزار را دقیقا یک استودیوی مجازی دانست که تمامی صدا های بنیادین را در اختیار شما قرار داده است. صدا هایی که این نرم افزار در اختیار کاربران خود قرار می دهد، به علت جدید بودن می تواند منبع خیلی خوبی برای تولید کنندگان حال حاضر موسیقی، باشد.

ویژگیی که باعث شده است این نرم افزار بسیار محبوب باشد این است که هر نوع افکتی را در خود داشته و در مجموعه ی افکت آن، جای هیچ عنوانی خالی نمی باشد. همچنین دارای انواع آلات های موسیقی است که ویژگی خیلی مهمی است.

این نرم افزار با قابلیت هایی که دارد به شما در آهنگ سازی و حتی تنظیم آهنگ، کمک فراوانی می کند و کار شما را تا حدی آسان خواهد کرد. در کل این نرم افزار را می توان محیطی کامل و جامع برای ساخت آهنگ و تنظیم آهنگ، معرفی کرد.

نرم افزار Studio one چگونه است؟

نرم افزار آهنگ سازی Studio One  بعد از نرم افزار های کیوبیس و Ableton Live در رتبه بندی برای نرم افزار های آهنگ سازی، رتبه ی سوم را دارد.

این نرم افزار قدیمی تر از آن دو بوده و از ساخت آن مدت زیادی می گذرد پس مشخص است که به طور کامل نیاز های آهنگ سازی و تنظیم آهنگ را بر طرف نخواهد کرد به طوری که حتی قادر به نصب روی ویندوز ten نیست.

اما باید تاکید کنم که این ها به این معنا نیست که نرم افزار بد و بی فایده ای است. اتفاقا با این که نرم افزار جدیدی نیست اما جزو چهار نرم افزار برتر آهنگ سازی قرار داشته و با وجود قدیمی بودن بسیار کاربردی است.

این نرم افزار با قابلیت های خاص خود این امکان را به تمامی افراد و مخصوصا افراد مبتدی، می دهد که بتوانند آهنگ ساخته و یا تنظیم کنند.

جدید ترین ورژن این نرم افزار کاربرد های زیادی داشته و کیفیت صدایی عالی دارد. از قابلیت های خیلی خوب این نرم افزار این است که علاوه بر این که برای مبتدی ها بسیار راحت است، برای آهنگ سازان حرفه ای هم توانایی هایی دارد که حرفه ای ها هم بتوانند با بهره بری از آن امکانات آهنگ سازی کرده و بعد به تنظیم آهنگ به پردازند.

نرم افزار Studio one چگونه است؟

نرم افزار FL Studio

این نرم افزار چهارمین نرم افزار برتر آهنگ سازی و تنظیم آهنگ می باشد. در این مقاله برای ایرانیان بعد از نرم افزار کیوبیس، این نرم افزار را پیشنهاد می کنیم.

نرم افزار FL Studio به شما این امکان را می دهد که یک نرم افزار دائم العمر داشته و تمام نیاز های شما را از نیاز های مبتدی تا پیشرفته را پاسخ گو باشد. از بهترین ویژگی های این نرم افزار می توان به این اشاره کرد که یک نرم افزار فوق قوی، برای میکس بوده و به شما این امکان را می دهد هر نوع میکسی را آماده سازید.

این نرم افزار هم مانند دیگر هم نوع های خود توانایی دارد مدل های مختلف افکت را برای شما پیشنهاد داده تا هر نوع افکتی را طبق سلیقه ی خود انتخاب کنید.

در نهایت تمامی مطالب بالا را به این شکل می توان بیان کرد که موسیقی هنری است بسیار آرامش دهنده و تسلی بخش روح و روان است. گوش دادن به آهنگی که ریتم ملایمی دارد شما را از استرس و مشغله های زندگی رها ساخته و همچنین باعث تقویت حافظه ی شما هم می شود.

نرم افزار FL Studio
نرم افزار FL Studio

ممنون که این مقاله را مطالعه کردید امیدوارم برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.