کانال تلگرام آموزش میکس و مسترینگ

کانال تلگرام آموزش میکس و مسترینگ

برای ورود به کانال تلگرام آموزش میکس و مسترینگ اینجا کلیک کنید.

در این مقاله قصد داریم به کانال تلگرام آموزش میکس و مسترینگ بپردازیم. یکی از راه های آموزش میکس و مسترینگ از طریق ایجاد کانال های تلگرامی و به اشتراک گذاشتن مراحل و روش های انجام این کار به صورت تصویری و تشریحی می باشد. مسئله ای در آموزش میکس و مسترینگ از طریق کانال تلگرام هست این است که در این روش مدرکی به شما ارائه نخواهد شد و فقط جهت آموزش به علاقمندان این کار می باشد.

 

 

در این مقاله مطالب زیر را فرا خواهید گرفت:

  1. [stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
    • کانال تلگرام آموزش میکس و مسترینگ چیست؟
    • توصیه های کاربردی در روند اجرای میکس و مسترینگ چیست؟
    • نکات مهمی که باید هنگام انجام میکس و مسترینگ به آن توجه کنیم چیست؟
    • انواع مسترینگ و کاربرد آنها چیست؟
    • بازار کار میکس و مسترینگ چگونه است؟

    [/stextbox]

 

کانال تلگرام آموزش میکس و مسترینگ چیست؟

آموزش میکس و مسترینگ یکی از روش های ایجاد و تنظیم موسیقی می باشد که فراگیران این عرصه از هنر جهت ایجاد و تنظیم کردن کارهای میکس و مسترینگ صداهایی که از قبل ضبط گشته است انجام می دهند، در این آموزش ها افراد با تمامی مراحل و روش های میکس و مسترینگ آشنا می گردند.

 

توصیه های کاربردی در روند اجرای میکس و مسترینگ چیست؟

بین میکس و مسترینگ فاصله ایجاد کنید:

انجام روش های میکس و مسترینگ بدون ایجاد کردن فاصله بین دو مرحله سبب به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل: کم شدن حساسیت های شنوایی به تشخیص صداها می گردد، به همین جهت بهتر است بعد از تمام شدن کارهای میکس فواصلی بین این دو ایجاد نمایید تا گوش هایتان استراحت کند، کم ترین زمان برای فاصله 24 ساعت و بهترین زمان 15 روز می باشد.

مهم ترین دلیل این کار متفاوت بودن مراحل کارهای انجام شده در روش های میکس و مسترینگ می باشد.

تنظیمات و موزیکی که ایجاد کرده اید را با دیگر رفرنس ها مقایسه نمایید:

مقایسه کردن یکی از بهترین کارها جهت پیشرفت در این کار می باشد، مقایسه کردن جهت کپی کارهای دیگران و تقلید نمی باشد بلکه تلاش کردن جهت بهتر و با کیفیت تر ساختن صداها می باشد. در این کار باید با تمامی دستگاه های خروجی صدا آزمایش گردد و نکاتی از قبیل مکان پخش و حجم مربوط به موسیقی را باید در نظر گرفت.

 

 

نکات مهمی که باید هنگام انجام میکس و مسترینگ به آن توجه کنیم چیست؟

  1. از مانیتورهای مخصوص میکس و مسترینگ استفاده نمایید: برای این کار باید دو عدد مانیتور مخصوص میکس و مسترینگ در دسترس داشته باشید، فقط به استفاده از چند نوع خروجی های اکتفا نکنید، سعی کنید تمامی دستگاه های خروجی صدا را جهت تست صدا تهیه نمایید. برخی از اسپیکرهایی که بسیار با کیفیت هستند به گونه ای ساخته شده اند که آهنگ و صداهای بسیار زیبا و با کیفیتی ایجاد می کنند و شما باید از دستگاه هایی استفاده کنید که تمامی کم و کاستی های کارتان را به شما نشان دهد.

 

  1. مطمئن شوید که اتاقی که جهت انجام کار انتخاب کرده اید مانعی جهت انجام کارهایتان ندارد: انتخاب اتاق مناسب قبل از هر چیزی مهم ترین کار می باشد. محیطی که صدا در آن آزمایش می شود اگر استاندارهای خاص را نداشته باشد مشکلاتی را در تنظیم صدا به وجود می آورد که ممکن است اصلا وجود نداشته باشد و شما به جای تغییر مکان شروع به تغییرات در تنظیم کارهایتان می کنید با این فکر که دارید مشکلات میکس و مسترینگ را رفع می کنید، اما در اصل دارید کار اشتباه را انجام می دهید.

 

  1. جهت انجام کار برنامه ریزی ساعتی داشته باشید:
  2. بعضی از افراد به صورت بی وقفه و بدون ایجاد استراحت کارهای میکس و مسترینگ را انجام می دهند، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این کار به دلیل خستگی نتایجی عکس در ارائه کار به شما می دهد. زیرا گوش هایتان دیگر قادر به تشخیص تفاوت ها نخواهد بود در نتیجه شما تصمیماتی اشتباه را انجام می دهید.

 

  1. به کارتان عمق اضافه نمایید: بجز انجام تنظیمات چپ و راست برای ایجاد کردن میکسی خوب و با کیفیت باید حس عمق نیز در آن ایجاد کنید، با استفاده از سیستم ها و تنظیمات موجود و انجام روش درست Delay و Ambience می شود حس عمق را ایجاد کرد.

 

  1. جهت اضافه کردن پردازشگرها دلیل مناسب داشته باشید:

  2. در برخی از موارد نیازی به اضافه کردن هیچ گونه تنظیماتی نمی باشد، در واقع در همان ابتدای ضبط کار برخی میکس ها بر روی آنها انجام شده است. پس نیازی به اضافه کردن پردازشگر نمی باشد، همیشه پردازشگرها را زمانی اضافه می کنند که ایرادی یا کمیتی در کار مشاهده گردد.

 

  1. ایده های جدید داشته باشید: مراحل ایجاد میکس در فضایی کاملا مجازی انجام شده است، اما در برخی موارد می شود با ایجاد ایده ها و فکر جدید مقداری پردازش نیز شکل بگیرد. واحدی سنتی مانند EQ و یا واحدی پیشرفته Compressor  می توان تنظیماتی نو ایجاد کرد. حتی فراتر از پلاگین های پیشرفته و مشهور موجود.

 

  1. از مستر میکس خود برای مسترینگ نیز استفاده ننمایید: دلیل اینکه گفته می شود شخصی که مراحل میکس کردن را انجام می دهد نباید مراحل مسترینگ را نیز انجام دهد این است که گوش فرد میکس کننده به صدای موسیقی عادت کرده و دیگر توان تشخیص اشکالات در مراحل مسترینگ را ندارد اما شخص جدید قادر خواهد بود تمامی اشکالات کوچک را نیز بشنود و تشخیص دهد. اما در صورتی که فاصله مناسب در بین دو مرحله رعایت شود همان شخص قادر خواهد بود تنظیمات مسترینگ را انجام داده و  کار را به پایان برساند.

انواع مسترینگ و کاربرد آن ها چیست؟

مسترینگ دارای سه نوع تنظیمات می باشد که عبارتند از:

  • مسترینگ دیجیتال: در این مرحله اکثر پردازش های آخر کار آهنگ ها در کامپیوتر با استفاده از پلاگین ها صورت می گیرد.
  • مسترینگ آنالوگ: در این روش تنظیمات در بیرون از سیستم نرم افزار و با استفاده از سیستم سخت افزاری مخصوص مسترینگ صورت می گیرد. به این معنی است که نتیجه نهایی میکس با استفاده از کانورترها به خارج از سیستم کامپیوتر انتقال پیدا می کند و با رد کردن جریان صدا از انواع سخت افزارهای مخصوص این کار در نتیجه به کانورتر وصل شده و مجددا به سیستم نرم افزاری بر می گردد تا به شکل فایل تایید شده ی پایانی ذخیره گردد.
  • مسترینگ هایبرید: این نوع از روش مسترینگ کردن به اسم هایبرید شناخته می شود، که این روش ترکیبی از هر دو روش سخت افزار و نرم افزاری است.
انواع مسترینگ و کاربرد آن ها چیست؟
انواع مسترینگ و کاربرد آن ها چیست؟

بازار کار میکس و مسترینگ چگونه است؟

در گذشته اکثر مردم دنیا نسبت به کارهای هنری و هنر بسیار بی تفاوت و بی توجه بودند، اما با گذشت زمان و پیشرفت هنر توجه به این عرصه بیشتر و قابل اهمیت شد و جایگاه بسیار خوبی را در میان مردم پیدا کرد. به همین دلیل بازار کارهایی از جمله میکس و مسترینگ نیز بسیار گسترش یافت، در آمد این کار بستگی به مقدار ساعت کاری و کارهای انجام شده در این زمینه می باشد.

 

امیدوارم این مقاله پاسخگوی سوالات شما باشد.