آموزش موسیقی الکترونیک

آموزش موسیقی الکترونیک

امروز با موضوع آموزش موسیقی الکترونیک با شما هستیم.

موسیقی الکترونیکی نوعی موسیقی است که در تولید آن موسیقی سازها و تجهیزات الکترونیکی مانند سینت سایزرها مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش تولید موسیقی پس از توسعه فناوری و ایجاد دستگاه های الکترونیکی متولد شد.

به طور کلی تفاوت اصلی از نظر منشا تولید صدا در مقایسه با سایر انواع موسیقی در نوع صدای ساخته شده توسط تجهیزات الکترونیکی است.

[fvplayer id=”5″]

قدیمی ترین و اولین نمونه اولیه این نوع صداها دستگاه های الکترومکانیکی هستند که معروف ترین آنها Tel Harmonium ، Hammond Organs و Guitar Electric است که امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه هایی از جمله  سینت سایزر که سبک موسیقی الکترونیکی کلاسیک را ایجاد کرده است همچنین می تواند برای تولید صدای الکترونیکی خالص استفاده شود.

در واقع در سینت سایزر ها مولد اصلی صداها اوسیلاتورها هستند.

برای درک بهتر ، اصطلاح موسیقی الکترونیکی لازم است اصول این علم را به صورت کاملا پایه ای بیاموزید.

در واقع این علم از فیزیک پایه صدا آعاز می شود و کم کم با مفاهیم دیگری مثل ماژولاتورها و ال اف او ها آشنا می شوید.

مفاهیمی که در ایتدا بسیار سخت به نظر می رسند پس از مدتی به حدی آسان و دوست داشتنی می شوند که با آنها زندگی عاشقانه ای را آغاز خواهید نمود.

تاریخچه استفاده ازموسیقی الکترونیک

همچنین ، هنگام استفاده از صدای الکترونیکی خالص ، مفهوم موسیقی الکترونیکی به خودی خود به سبکی متفاوت از موسیقی تبدیل می شود.

موسیقی الکترونیکی خالص پس از تولد ، منحصراً در موسیقی هنری مورد استفاده قرار گرفت ، اما در اواخر دهه 1980 ، با ظهور فناوری موسیقی مقرون به صرفه ، موسیقی ساخته شده با استفاده از تکنیک های صدای الکترونیکی در حوزه عمومی رواج بیشتری پیدا کرد.

تاریخچه استفاده ازموسیقی الکترونیک
تاریخچه استفاده ازموسیقی الکترونیک

رشد نهادی. امروزه موسیقی الکترونیکی از سبک های مختلف و سبک های مختلفی برخوردار است ، از هنرهای کلاسیک گرفته تا سبک های موسیقی الکترونیکی سنتی.

این شاخه موسیقی علاوه بر سبک های مختلف ، مجموعه خاصی از بخش های حرفه ای نیز دارد و فقط برای تولید موسیقی الکترونیکی صوتی جداگانه استفاده نمی شود.

افرادی که در این زمینه تحصیل می کنند می توانند با توجه به تخصص و علاقه خود به یکی از این زیر بخش ها وارد بازار کار شوند. این موارد شامل موارد زیر است:

تولید موسیقی الکترونیکی برای فیلم و انیمیشن
تولید موسیقی الکترونیکی برای تیزرها
تولید موسیقی الکترونیکی برای بازی های رایانه ای
تولید موسیقی الکترونیکی برای آرم های مختلف لوازم التحریر
جلوه های صوتی متنوعی را توسط دستگاه های الکترونیکی برای برنامه های مختلف تولید می کند
و ….

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ، هر کاربرد این شاخه از موسیقی به عنوان حرفه ای مستقل دیده می شود که در آن بسیاری از افراد در سراسر جهان درگیر فعالیت های حرفه ای و درآمدزایی هستند.

دوره های کوتاه مدت نیز در مدارس آموزش داده می شود که برای آموزش این افراد در زمینه تولید موسیقی الکترونیکی طراحی شده اند.

با معرفی این رشته ، به نظر می رسد در صورت وجود یک دوره آموزشی استاندارد علاوه بر آموزش مناسب برای هنرمندانی که علاقه مند به این زمینه از موسیقی هستند ، می توان در این رشته گام های موثری در جهت کارآفرینی برداشت.

ما مفتخریم اعلام کنیم که دوره آموزشی تولید موسیقی الکترونیکی  ، بر اساس سالها تجربه و تحقیق در این زمینه از موسیقی ، در حال تولید است و به زودی ازدو وب سایت sounddesign.ir , 8r8.ir ارائه خواهد شد.

نرم افزار‌ ساخت موسیقی الکترونیک

اگر موسیقی الکترونیک را فقط علم طراحی صدا ندانیم و هر موسیقی که به وسیله نرم افزار تولید می شود را جز این گروه موسیقی بنامیم آن وقت ناچاریم نرم افزارهای انجام این کار را هم نام ببریم.

با تعریف بالا از این موسیقی نرم افزارهای بسیاری از جمله اف ال استودیو، نوئندو،کیوبیس و پروتولز و… وجود دارند که می توانید به وسیله آن ها یک موسیقی الکترونیک تولید کنید.

سینت سایزرهای نرم افزاری

سینت سایزرها که در ابتدا و حتی امروزه نیز با قیمت های خود هوش از سر می برند مهم ترنی ابزار تولید صدا در موسیقی الکترونیک هستند.

با توجه به رشد قیمت دلار هر روز شاهد گران تر شدن این ابزارها هستیم.

پس راه کار چیست؟

راهکار سینت های شبیه سازی شده در ورژن های نرم افزاری هستند.

البته که رنگ و کیفیت صدای سینت های آنالوگ و سخت افزاری حقیقتا چیز دیگری است اما سینت های نرم افزاری با قرار دادن اماکانات بسیار ویژه دست آهنگسازان موسیقی الکترزونیک را به شدت بازگذاشته اند.

مقایسه سینت نرم افزاری و سخت افزاری

سینت های نرم افزاری وسخت افزاری هر کدام ویژگی هایی دارندکه برخی آنها را در زیر مقایسه میکنیم.

مقایسه سینت نرم افزاری و سخت افزاری
مقایسه سینت نرم افزاری و سخت افزاری

مزایایی سینت نرم افزاری

امکان استفاده از تعداد نامحدود در یک لحظه

ارزان قیمت بودن

امکان استفاده از ماژول های جانبی مثل دیلی و … به صورت لحظه ای بدون پرداخت هزین هاضافه

استفاده همزمان از انواع سینت سایزر در یک نرم افزار هاست مثل کیوبیس

امکان ذخیره راحت و بازخوانی بانک صدا

مزایای سینت سخت افزاری

بهره بردن از صدای ارجینال سخت افزار

کیفیت مثال زدنی

احساس لذت بخش کار رکدن با ناب های وینتیح و رترو

معایب سینت های سخت افزاری

قیمت بسیار بالا

محدودیت در تعداد استفاده

خراب شدن کلاویه و تیوب و مدارات و…

3 موزیسین برتر زن در موسیقی الکترونیک

اولین فرد در این لیست خانم لسلی آن جونز است که کار اصلی آن تکنیک های ضبط صدا است. در سال 1975 او اولین زنی بود که به عنوان مهندس ضبط در ABC Studios در لس آنجلس کار کرد. او همچنین اولین مهندس در سال 1977 بود. صدا می تواند در استودیوی افسانه ای AutoMatt در سانفرانسیسکو کار کند ، تاکنون لسلی آنجونز در زمینه صدا برای شش گرمی نامزد شده است ، که برنده چهار عنوان از آن است که همچنان به دریافت عناوین و سال ها ادامه می دهد. است

بهترین سالن موسیقی (2004)
بهترین آلبوم آوازی جاز (2006)
بهترین آلبوم کلاسیک در مهندسی صدا (2011)
بهترین آلبوم کلاسیک در مهندسی صدا (2016)

خانم جونز در حال حاضر نظارت بر ضبط Skywalker Sound در لوکاسفیلم ، جایی که از سال 1997 کار کرده است .

در سال 2012 ، یک دختر 15 ساله سیاه پوست کانادایی ، که به عنوان WondaGurl معروف تر است ، در بین 30 تهیه کننده موسیقی در مسابقه  Roland Synthesis Award جایزه نخست را کسب کرد.

او همچنین آهنگ جدید را برای تراویس اسکات که با یکی از تولیدکنندگان قدرتمند موسیقی جی Z همراه بود بار دیگر منتشر کرد و این منجر به تولید جی Z از Magna Carta Holy Grail شد و به طور رسمی در آلبوم خواننده منتشر شد. این نوازنده 23 ساله با چندین هنرمند برجسته صنعت موسیقی همکاری داشته است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

تراویس اسکات
اراذل و اوباش جوان
SZA
دریک
جی ز
کانی وست
لیل اوزی ورت

وی در حال حاضر برند خودش را مدیریت می کند و به کار خود با تراویس اسکات ادامه خواهد داد.

Susan Rogers

یکی از معدود مهندسین صدا و حتی موسیقی دان زن جهان در ایالات متحده نیز با خرید کتاب های درسی الکترونیکی ، آکوستیک و تکنیک های ضبط آشنا شد.

در استودیوی LA Times وارد شد و در این میان ، او قبل از شروع مدرسه با همکاری دیوید برن در موسیقی ، با بهترین ستاره های پاپ و آهنگسازان جهان آشنا شد.

راجرز در حاشیه تدریس در کالج موسیقی برکلی در بوستون ، وقت خود را صرف تشویق و حمایت از سایر زنان برای مشارکت در تکنیک های آکوستیک از طریق صحبت های عمومی می کند.

شروع موسیقی الکترونیک

مؤلفه اصلی تولید موسیقی الکترونیکی رایانه است.

در واقع ، شما می توانید موسیقی الکترونیکی فوق العاده با کامپیوترهای مدرن (ساخته شده در 6 سال گذشته) تولید کنید.

شما دو گزینه دارید: Mac و PC.

هر دوی این سیستم ها در استودیوهای حرفه ای و خانه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای متنوعی که اغلب برای هر دو سیستم عامل طراحی شده است (به جز LOGIC که فقط برای مک طراحی شده است) ترانه های بسیار خوب و حرفه ای تولید کنید.

اگر با سیستم عامل ویندوز آشنا هستید ، توصیه می شود که استفاده از آن را ادامه دهید ، و اگر با Mac کار می کنید ، باید به همان سیستم عامل ادامه دهید.

به این ترتیب وقت زیادی را برای یادگیری سیستم عامل جدید نمی گذرانید و می توانید زمان بیشتری را برای یادگیری موسیقی الکترونیکی و فرایند MIX و مسترینگ صرف کنید.

حتی اگر در بالا گفته شد که با هر رایانه مدرن می توانید موسیقی الکترونیکی تولید کنید ، داشتن یک کامپیوتر با قدرت بالا می تواند بسیار مفیدتر باشد.

هرچه پردازنده و رم کامپیوتر شما بیشتر باشد ، نرم افزار موسیقی شما نیز بهتر کار خواهد کرد و به شما امکان می دهد پروژه های پیچیده تری تولید و اجرا کنید.

علاوه بر این ، انتخاب یک هارد دیسک مناسب مانند Solid State Drive می تواند باعث افزایش سرعت بارگیری و اجرای نرم افزار موسیقی شما شود.

در مورد CPU هرچه پردازنده کامپیوتر قوی تر باشد ، بارگیری نرم افزار شما راحت تر است ، بنابراین می توانید سریعتر و کندتر کار کنید. بنابراین ممکن است CPU INTEL i7 مناسب باشد.

مانیتورهای استودیو و هدفون های استودیو

برای MIX AND MASTERING ، ما باید از یک جفت مانیتور مخصوص استودیو استفاده کنیم ، زیرا این بلندگوها به طور خاص برای تولید موسیقی طراحی شده اند .

استفاده از این بلندگوها به شما امکان می دهد موسیقی خود را بسازید تا همه چیز متعادل شود (بسته به مهارت MIX شما) و موسیقی شما در سیستم های صوتی مختلف مانند سیستم های صوتی قرار دارد.

در واقع این مانیتور ها جهت اطمینان شما از این اسست که صدای شما همه جا خوب صدای می دهد.

بعدا در مباحث پیشرفته تر میکس و مسترینگ در این مورد توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

هدفون استودیویی نیز برای ضبط های صوتی یا تصویری مختلف مورد نیاز است.

کتاب آموزش موسیقی الکترونیک

در این زمینه چند  کتاب تاکنون به فارسی ترجمه شده اند که متاسفانه هیچ کدام آنها را نیم توانیم تایید کنیم زیرا صرفا ارائه یک ترجمه بازاری بوده اند.

امیدوارم مقاله آموزش موسیقی الکترونیک مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.