خرید پکیج کامل استودیوی خانگی

خرید پکیج کامل استودیوی خانگی

در این مقاله قصد داریم خرید پکیج کامل استودیوی خانگی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.

در عین حال اگر مایل به دریافت پک آموزش میکس و مسترینگ، صد در صد تضمین شده هستید ، پیشنهاد می کنیم به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و لیست عناوین را مشاهده کنید و یا با ما تماس بگیرید

خرید پکیج کامل استودیوی خانگی
خرید پکیج کامل استودیوی خانگی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • رایانه در استودیو خانگی بایستی چگونه باشد؟
  • کارت صدا در استودیو خانگی چگونه است؟
  • چگونه یک میکروفن استودیویی انتخاب کنیم؟
  • اسپیکر مانیتورینگ در استودیو های خانگی به چه صورت است؟
  • میدی کنترلر در استودیو های خانگی به چه معنا است و چه کاربردی دارد؟
  • میکسر به چه معنا است و در استودیوهای خانگی چه کاربردی دارد؟

[/stextbox]

خرید پکیج کامل استودیوی خانگی
خرید پکیج کامل استودیوی خانگی

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی و نیز امکان تهیه وسایل مورد نیاز در یک استودیو برای منزل شخصی می توان به راحتی یک استودیو خانگی ساخت ولی در گذشته تنها از طریق شرکت های بزرگ و با هزینه های گزاف می توانستیم به این امکانات دسترسی پیدا کرد.

ابتدا تجهیزات مورد نیاز برای یک استودیو خانگی را نام برده و سپس به بررسی هرکدام از این تجهیزات به صورت جداگانه می پردازیم

تجهیزات مورد نیاز و کامل در یک استودیو خانگی به قرار زیر است:

  • رایانه
  • کارت صدا
  • میکروفن
  • اسپیکر
  • میدی کنترلر
  • میکسر

رایانه در استودیو خانگی بایستی چگونه باشد؟

مهمترین قسمت در استودیوهای خانگی داشتن یه رایانه (PC) است بهتر است برای تهیه سیتم در یک استودیو خانگی از کامپیوترهای پی سی استفاده کنید نه لب تاب. درسیستم های کامپیوتری استودیوهای خانگی سه قطعه نقش کاربردی و مهمی را دارند که بایستی حتما مورد توجه قرار گیرند

شما در حال مطالعه مقاله خرید پکیج کامل استودیوی خانگی هستید

رم (Ram) :

رم ها در کار صداگذاری و آهنگسازی نقش بسیار مهمی را دارند و کار پردازش نرم افزار میزبان و وی اس تی ها از وظایف رم سیستم است هر وی اس تی در نرم افزار میزبان بعد از عمل اجرا فضایی از رم را به خود اختصاص می دهد که این فضایی که توسط وی اس تی ها اشغال می شود به درجه کیفیت و میزان وزنش بستگی دارد.

به طور معمول برای ایجاد یک کار تقریبا حرفه ای و معموملی 8 گیگابات رم نیاز است ولی مبا رم 4 هم می شود کارهای استانداردی تولید کرد ولیکن بهتر است تا می توانیم رم را 8 گیگابایتی انتخاب کنیم تا دچار مشکل نشویم.

رم (Ram) :
رم (Ram) :

سی پی یو (CPU) :

همه محتویات میکس و مستر و نیز بارگذاری کدهای نرم افزاری (پلاگین ها) را این قطعه به انجام می رساند . پردازش تعداد بسیار زیادی از کدهای نرم افزاری (پلاگین ها) و نیز تمام عملیات میکس و مستر به یک سی پی یو با قدرت بالا احتیاج دارد ، پیشنهاد می شود در صورت توانایی خرید از سی پی یو های 4 هسته ای برای کار آهنگسازی استفاده کنید زیا این امکان وجود دارد که در برخی از پروژه ها به خاطر بالا بودن حجم و سنگینی کار میکس ومستر و نیز زیاد بودن کدهای نرم افزاری (پلاگین ها) هر 4 هسته سی پی یو با قدرت بالا زیر فشار 70 تا 80 درصدی قرار بگیرد .

سی پی یو (CPU) :
سی پی یو (CPU) :

هارد (HDD) :

بهتر است براسی سیستم استودیوی خانگی و برای کرا آهنگسازی از هاردی با حداقل ظرفیت 1 ترابایت استفاده کنید زیرا در این کار در داخل هارد همه وی اس تی ها و کدهای نرم افزاری (پلاگین ها ) بارگذاری و ذخیره می شوند و در طی زمان و کار به تعداد وی اس تی ها نیز افزوده می شود پس داشتن هاردی با ظرفیت 1 ترابایت و با بیشتر لازمه این کار است. برای اینکه از کار خود نتیجه مطلوب تر و بهتری دریافت کنید پیشنهاد می شود هارد جداگانه ای جهت نصب ویندوز بر روی آن تهیه کنید این موضوع باعثت تأثیر بسزا و چشمگیری بر روند کار وسرعت سیستم دارد.

هارد (HDD) :
هارد (HDD) :

گرافیک :

در استودیوهای خانگی و در کار آهنگسازی گرافیک نقش به سزا و چشمگیری ندارد ولی برای نمایش وی اس تی ها و کدهای نرم افزاری (پلاگین ها) بهتر است هارد جداگانه ولی در حد معمولی تهیه شود.

کارت صدا در استودیو خانگی چگونه است؟

قطعه دیگری که در کار آهنگسازی ئ برای استودیو خانگی بسیار حیاتی و مورد نیاز است کارت صوتی (Sound Card) است اهمیت کارت صوتی در استودیوها و کار آهنگسازی بسیار مهم است طوری که با نبود کارت صدا کار آهنگسازی چه در سطح حرفه ای و نیمه حرفه ای غیرممکن است.

پس از چیدمان چندین لایه نت و موسیقی در ونرم افزار و استفاده کردن از کدهای نرم افزاری (پلاگین ها) و چند وی اس تی در صورتی که کارت صدا وجود نداشته باشد به غیر از صدای خش خش صدای دیگری قابل شنیدن نیست.

در واقع می توان اینگونه نیز کارت صدا را معنا کرد کارت صدا ابزاری است که میکروفن و بقیه ابزارهای سخت افزاری صوتی را به رایانه متصل می کند ، به طور معمول یک کارت صدا سیگنال های آنالوگ را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می کند تا رایانه بتواند آن اطلاعات دیجیتالی را پردازش کند در واقع کارت صدا صدای دیجیتالی را از طریق نوعی اتصال به رایانه منتقل می کند

البته کارت صدا این پردازش را به صورت برعکس نیز انجام می دهد یعنی اطلاعات دیجیتال را از رایانه دریافت و آن را به سیگنال های آنالوگ تبدیل می کند تا کاربر بتواند از طریق هدفون و یا مانتیورهای استودیویی آن را بشنود اکثریت کارت های صدا ورودی و خروجی آنالوگ یا چند پری آمپلی فایر میکروفن هستند و بعضی از آن ها نیز دارای ورودی و خروجی های دیجیتال یا ADAT هستند.

به طور معمول کارت های صدا دو نوع هستند:

1-کارت صدای اینترنال : این نوع از کارت صداها در داخل کیس و بر روی مادر بورد نصی می شوند.

2-کارت صدای اکسترنال : این نوع کارت های صدا در داخل جعبه های فلزی قرار می گیرند و از طریق پورت (درگاه) USB و FireWire به رایانه متصل می شوند.

کارت صداهای اکسترنال به خاطر قیمت مناتسب و قابلیت جابه جایی و خنیلی موارد و مزیت های بیشتر طرفدارای بیشتری در مقایسه با کارت های اینترنال دارند.البته قابل ذکر است که کارت های صدای اینترنال در برابر قیمت بالایی که دارند قدرت و ویژگی های خوبی دارند.

برای استودیوهای خانگی کارت صدای اکسترنال را پیشنهاد می کنیم.

چگونه یک میکروفن استودیویی انتخاب کنیم؟

یکی از عوامل موثر در کیفیت صدا میکروفن است میکروفن ها انواع مختلفی دارند و بایستی شما بدانید در زمینه کاری اتان چه نوع میکروفوونی برایتان مناسب است . انواع میکروفن ها می توان : 1-میکروفون های داینامیک 2-میکروفن های کاندنسر 3-میکروفون های ریبون 4-میکروفون های USB را نام برد. که پراستفاده ترین آن ها داینامیک و کاندنسر هستند .

چگونه یک میکروفن استودیویی انتخاب کنیم؟
چگونه یک میکروفن استودیویی انتخاب کنیم؟

میکروفن داینامیک:

این نوع میکروفون ها بیشتر برای این است که  صدای سازهای که صدای بالایی دارند ماندد درامز و گیتارهای الکتریکی را بردارند و مزیت و علت آن هم این است که این نوع میکروفون ها می توانند صداهای که از لحاظ قدرتی بالا هستند را تحمل کنند. و نیز برای ضبط وصدای بعضی از خواننده ها که صدای بلندی دارند به خصوص خواننده های مرد بهتر است از این نونع میکروفن استفاده شود.

شما در حال مطالعه مقاله خرید پکیج کامل استودیوی خانگی هستید

میکروفون کاندنسر:

از این نوع مرکروفون اغلب برای ضبط صدای خواننده و سازهای آکوستیک بدون پیک آپ استفاده می کنند و نیزایمن نوع میکروفن های برای برداشتن صدای درامز از بالای سر بسیار مورد مناسبی است در میکروفون های کاندنسر برخلاف نوع داینامیک از میک منمبع خارجی برق را دریافت می کنند

البته می توان بر روی این نوع میکرئفئن های کاندنسر باطری نیز کار گذاشت ولیکن این میکروفون ها از سیستمی به فانتوم پاور تامین انرژی می کنند در والقه می توان گفت سیستم فانتوم پاور برای این نوع میکروفون ها لازم و ضروری است البته اگر میکروفون کاندنئسر را انتخاب کنیم بایتس حتمام میکسر پری امپی انتخاب کنیم که مجهز به پانتوم پاور باشد.

پاپ شیلد

برای میکروفن خود حتما بایستی یک پاپ شیلد نیز خریداری کنید پاپ شیلد صفحه ای است که در جلوی میکروفن است و وظیفه اش این است که شدت صدای کوبنده برخی از حروف صدادار مانند پ-ت-ش و…. را کاهش دهد.

البته برخی از میکروفن ها در داخل پکیج خود صفحه پاپ شیلد دارند.

از لوازم ضروری دیگری که برای استودیو خانگی من جمله برای میکروفون نیاز است پایه میکروفون است که پایه میکروفون ها نیز انواع مختلفی دارند که می توان پایه صاف-پایه کوتاه و پایه بوم را نام برد.

پایه صاف به صورت عممود بر روی زمین هستند فقط این قابلیت را دارند که ارتفاع ان را تغییر داد و بیشتر از این پایه های بذای میکروفون های کاندنستر استفاده می شود.

پایه کوتاه همانطور که از نامش پیداشت ارتفاعش از سطح زمین کم و کوتاه است این پایه ها برای صدای Kick Drum و آمپلی فایر گیتار مورد مناسبی است.

و اما پایه های بوم این ویژگی را دارند که از وسط خمیده شوند و میکروفون را به قسمتی که بخواهیم نزد.یک کنیم .

و اما ابزار دیگری که در رابطه به میکروفون ها مورد نیاز است کابل میکروفون است که برای اتصال به پری امپ یا میکسرتان به کابلی با زابط XLR که دو سر نر و و ماده دارد نیاز دارید.

پری امپ میکروفن به چه معنا است؟ و وظایف آن به چه صورت است؟

امپ در لغت به معنی تقویت کننده است. پری امپ قطعه سخت افزاری است که نقش از پیش تقویت کنندگی رادارد وقتی که آهنگ و موسیقی از طریق میکروفون ضبط می شوند به طور معمول سیگنال های خروجیشان تقریبا در حد میلی آمپرضعیف است در صورتی که در یک کار استاندارد با وسله های صوتی پیشرفته بایستی در حد چند ولت باشد. لذا سیگنال هایی که از میکروفون خارج می شوند باید تقویت شوند این تقویت توسط سخت افزاری به نام پری آمپ که همانطور که گفتیم نقش پیش تقویت کنندگی دارد انجام می شود .

وظایف پری امپ :

همانطور که گفتیم پری امپ وظیفه اش این است که صدای ضبط شده به وسیله میکروفن را تقویت کند و ای این فرایند کار ساده ای نیست چرا که وقتی فرکانس اصلی صدها برابر تقویت می شود این امکان وجود دارد که اثرات جانبی زیادی به وقوع بپیوندد.

در حقیقت باید بدانیم که پری امپ هایی که نحوه کارشان کاملا خنثی باشد و اثرات جانبی را بر روی صدا نگذارند هزینه بر تر از نمونه های دیگر است. بعضی وقت ها اثراتی که پری امپ ها بروری صداهایی در سبک های مختلف مانند پاپ-هیپ هاپ و راک می گذارد بسایر خوب است و مد نظر آهنگسازان است .

پس گاهی اوقات اثرات جانبی پیش تقویت کننده ها خیلی عالی و مطلوب است جالب است بدانید که این تقویت کننده های صدا که در نوع های گوناگونی از پذی امپ های میکروفن ارائه شده رنگ صوتی مخصوص به خود را دارد . پری امپ دارای انواع مختلفی به شرح ذیل هستند:

  • پری امپ مستقل ( که این پری امپ ها به صورت یک قطعه مستقل می باشند)
  • پری امپ همراه اینترفیس صوتی ( این نوع از پیش تقویت کننده در داخا کارت صدا کار گذارده می شوند)
  • پرب امپ داخل میکسر
  • پری امپ با اکولایزر و کمپرسور یا پردازنده
  • پری امپ ساده یا تیوب Tube

 

اسپیکر مانیتورینگ در استودیو های خانگی به چه صورت است؟

یک اسپیکر مانیتورینگ برای این است که صدا را دقیق و بدون هیچ خدشه و تغییری تولید کند به این طریق که در زمان ضبط، ادیت ، میکس و مستر موسیقی مناسب ترین صدا را برای پخش ئر سیستم های صوتی گوناگون آماده کند .

یکی از مزایای اسپیکرهای مانیتورینگ این است که به موزیسن ها این اجازه را می دهد که صدا را به صورت کاملا درست ایجاد و بتواند در همه فرکانس ها پخش نماید در صورتی که اگر اسپیکر درست انتخاب نشود و ضعیف باشد نمی تواند فرکانس های پایین را تولید و پخش کند .

اسپیکر مانیتورینگ در استودیو های خانگی به چه صورت است؟
اسپیکر مانیتورینگ در استودیو های خانگی به چه صورت است؟

نکات مهم در خرید اسپیکر مناسب برای استودیوهای خانگی

قدرت اسپیکر :

یکی از مسائل مهمی که در انتخاب و نیز خرید اسپیکر مانیتورینگ می بایست به آن توجه کرد قدرت یا وات اسپیکر است زیرا قدرت اسپیکر تأثیر بسیار زیادی بر بر کیفیت و قدرت صدای ایجاد شده می گذارد و نیز هرچه اسپیکر قدرت بیشتری داشته باشد این فرصت را برای موزیسین ها به وجود می آورد که تغییرات درست تری را بر روی گیت ها ایجاد کند.

کابینت های باز و بسته :

درست است که کابینت های باز دقت صدای پایینی دارند ولی وجود این کابینت های باز در اسپیکرهای کوچک و برخی از اسپیکررهای بزرگ موجب ایجاد بیس بیشتری می شود و نیر کابینت های باز بایتس از دیگر وسایل و دیوار با فاصله گذاشته و نگهداری شود که در غیر از این بهتر است از کابینت های بسته که دقت صدای بالاتر و مناسب تری دارند استفاده شود.

اکولایزرها EQ :

خیلی از اسپیکرهای ماینتورینگ دارای اکولایزر هستند که می توان با استفاده از آن ها صدای تولید شده را نسبت به شرایط اتاق تنظیم نمود و نیز خیلی از تجهیزات مانیتورینگ پردازشگر دیجیتالی دارند که آن ها نیز این مزیت را دارند نسیبت فضای آکوستیک خود را تنظیم کنند.

استفاده از ساب ووفر:

ممکن است بخواهید یک قطعه برای برنامه های تلویزیونی یا فیلم سینمایی وتولید کنید در این زمینه بهتر است حتما از ساب ووفر استفاده کنید چون دیگران قطعه تولید شده توسط شما را از دستگه های پخش خان/گی که به سابووفر مجهز اند می شنوند ولی اگر شما فقط برای آهنگسازی از اسپیکر استفاده می کنید نیازی به خرید ساب ووفر ندارید زیا مخاطبان کار تولید شده شمار از طریق گوشی و سیستم ماشین می شنوند.

انتخب مکان مناسب:

نکته دیگری که برای اسپیکرهای مانیتورینگ حائز اهمیت است انتخاب یک مکان درست و مناسب است بهتر است برای میان دو اسپیکر خودتان یک مثلث متساوی الاضلاع تشکیل دهید تا فرکانس های صدا را بهتر و واضح تر دریافت کنید به طوری که فاصله اسپیکرها از هم با شما کاملا مساوی باشد حتما سعی کنید مکانی که انتخاب می کنید آکوستیک با شد که صدا را دقت بهتر و انعکاس را ضعیف تر کند.

اندازه اسپیکر:

مسئله مهم دیگر در خرید اسپیکرهای مانیتورینگ که حتما بایتس مدنظر قرار دهید اندازه اسپیکر است ساز اسپیکر بایستی با سایز اتاق که در ان کار انجام می دهید هماهنگ باشد.

تولید صدا:

هدف اصلی از خرید اسپیکرهای مانیتورینگ ایجاد درست ترین و دقیق ترین صداهاست نه تولید صدای خوب و عالی ، تا کسانی که آهنگسازی می کنند قادر باشند کل جزئیات خوب و یا بد را بشنوند و بهتر و دقیق تر عمل کنند.

میدی کنترلر در استودیو های خانگی به چه معنا است و چه کاربردی دارد؟

در ده هشتاد میلادی دستگاه های MIDI (میدی) به این خاطر ساخته شد که قابلیت بالایی در کنترل چند سینتی سایزر را توسط کی بورد داشت این تفکر و اندیشه به موفقیت بالایی رسید به طوری که اکنون بیشتر هنرمندان که در اجراهای زنده و یا آهنگسازی مشغول کارند برای اینکه در کار خود به انعطاف و نرمی دست پیدا کنند حتما این نوع کنترلر را را دارند .

در دید عمیق تر میدی کنترلر ابزاری است که به کلاویه های پیانو چندین کلید و اسلایدر مجهز ماست همه این کلیدها کارشان این است که دیتاهای میدی را دریافت و به ماژواهای صدا،سکوئنسرهای سخت افزاری و نرم افزاری انتقال می دهند بیشتر میدی کمنترلر به تنهایی قادر نیستند صدا را تولید کنند .

از مهم ترین و بازرترین خصوصیت میدی کنترلرها انعطاف پذیری و قابلیت حمل راحت و آسان را ددارند به وسیله این دستگاه به طور تقریبی می توانید همه نرم افزارها و سخت افزارهای دنیای موسیقی مدرت را کنترل کنید و به آسانی حمل لب تاب بتوان آن را حمل کرد.

میدی کنترلر در استودیو های خانگی به چه معنا است و چه کاربردی دارد؟
میدی کنترلر در استودیو های خانگی به چه معنا است و چه کاربردی دارد؟

میکسر به چه معنا است و در استودیوهای خانگی چه کاربردی دارد؟

آسان ترین تعریف برای میکسر صدا (Audio Mixer) که آن را به کنسول میکس صدا نیز می نامند عبارت است دستگاهی برای ادغام و پردازش سیگنال های صوتی و فرستان آن ها به مکان مورد نیاز. در دنیای کنونی دستگاه های زیادی هستند که توانایی میکس کردن را دارند حتی تبلت ها و گوشی های اندروید با نصب برنامه و خط های اتصال درست ، این مزیت را دارند که بعضی از حالات ادغام صداها را اجرا کنند و نیز قابل ذکر است که همه نرم افزارهای DAW توانایی میکس صدا را دارند.

ولیکن برای اکثریت آهنگسازان و کسانی که استودیوهای خانگی را دارند هیچ چیزی جای کلید فیدر و ناب هایی که بر روی دستگاه سخت افزاری میکسر هستند را نخواهد گرفت .

میکروفون صدای انواع سایزها مثل درام و ساکسیفون سازهای الکتریکی ، سینتی سایزرها و یا حتی صداها و آهنگ های ضبط شده در دستگاه های پخش و غیره را گرفته و به میکسر می فرستد . میکسرهای امروزی می توانند سیگنال های آنالوگ و یا دیجیتال را کنترل کنند.

میکسر به چه معنا است و در استودیوهای خانگی چه کاربردی دارد؟
میکسر به چه معنا است و در استودیوهای خانگی چه کاربردی دارد؟

چگونه یک میکسر را انتخاب کنیم؟

در واقع می توان گفت میکسر ها قلب استودیوی خانگی شماهستند که ورود و خروج صدا را انجام میدهند و و توانایی مسیردهی را دارند .

میکسرهای رایج در بازار به به دو شکل خوابیده و باریک و ایستاده و با ارتفاع هستند که به میکسر های ایستاده اکو و یا امپلی فایذ نیز گفته می شود این دو دستگاه هیچ فرقی با هم ندارند و تنها تفاوتشان در شکل ظاهری آن ها است ولی در کارایی هیچ فرق و تفاوتی با هم ندارند.  کار کردن با میکسر به وهیچ وجه سخت نیست و تنها کافی است با دکمه ها و ولوم ها ی آن آشنا باشید که بتوانید این دکمه و ولوم ها را درست با متعادل کنید. ولوم های میکسر فقط صداهای زیر و بم و خروجی aux و نیز صدای اصلی هستند .

خیلی از قابلیت ها و خصوصیات که در میکسر ایت در دستگاه های دیگرری نیز در زمینه موسیقی و آهنگسازی تعبیه شده است . اما در انتخاب میکسر می بایست شما به دنبال میکسری باشید که مناسب استودیو شما باشد و این که میکسر است یا دستگاه به هیچ وجه نباید ملاک شما برای انتخاب باشد.

از اینکه تا پایان مقاله خرید پکیج کامل استودیوی خانگی ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله خرید پکیج کامل استودیوی خانگی نهایت استفاده را کرده باشید