دانلود لوپ تریبال

دانلود لوپ تریبال

در این مقاله قصد داریم تا جای ممکن توضیحاتی درباره موضوع دانلود لوپ تریبال خدمت شما خواننده گرامی ارائه دهیم. قبل از ورود به موضوع دانلود لوپ تریبال، بهتر است آشنایی اجمالی با مفاهیم لوپ و سمپل را داشته باشیم.

در واقع لوپ یک حلقه ای از تکرار می باشد. این تکرار به صورت پیاپی و متناوب و بدون مکث انجام می پذیرد. این مفهوم لوپ از نظر لغت می باشد، که میتواند در شاخه های مختلف و از جمله در دنیای موسیقی و تنظیم آهنگ و آهنگسازی کاربرد داشته باشد.

دانلود لوپ تریبال
دانلود لوپ تریبال

در دنیای امروز موسیقی استفاده از سپمل ها و لوپ ها مرسوم است و قابل چشم پوشی نمی باشد و مشاهده می کنیم که اکثر آهنگ سازها و نیز تنظیم کننده ها در برخی از تولیدات خود و حداقل در درصدی از هر تولید، از تعدادی سمپل و لوپ بهره می برند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به طرح و بررسی تعدادی سوال در حیطه موضع دانلود لوپ تریبال خواهیم پرداخت.

چگونه یک لوپ و سمپل متناسب با کار خود را گزینش نماییم؟

چه تفاوتی میان لوپ ها و سمپل ها وجود دارد؟

لوپ ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

استفاده از لوپ و سمپل چه مزیت هایی دارد؟

آیا کاربرد لوپ و سمپل در تنظیم قطعات دارای معایبی می باشد؟

دانلود لوپ ها و سمپل ها

بانک های صوت – لوپ – سمپل چیست؟

مفهوم تریبال به چه معنایی می باشد؟

رمیکس چیست؟

[/stextbox]

 

دانلود لوپ تریبال
دانلود لوپ تریبال

چگونه یک لوپ و سمپل متناسب با کار خود را گزینش نماییم؟

موضوع انتخاب یک لوپ و یا سمپل مرتبط با کار ما ، مستلزم آشنایی با جزئیات لوپ ها و سمپل ها در ارتباط با تولید ما می باشد.

چه تفاوتی میان لوپ ها و سمپل ها وجود دارد؟

در واقع سمپل ها بیشتر در وضعیت یک صدایی ( یک باره – یا on shot   ) و لوپ ها به شکل مستمر و حالت حلقه های پرتکرار در تنظیم موسیقی ما استفاده می شوند.

لوپ ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

به طور کلی لوپ ها را میتوان به سه دسته مهم دسته بندی کرد که عبارتند از :

سمپل ها و لوپ ها ملودی – افکت و ریتم.  که در ادامه این قسمت به توضیحات مختصری درباره هر کدام بسنده می کنیم.

لوپ ها به چند دسته تقسیم می شوند؟
لوپ ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

لوپ ها و سمپل های ملودی:

در حال حاضر تعداد زیادی از ادوات موسیقی اعم از سازهای حقیقی و غیرحقیقی ( مجازی) در انواع سرعت و انواع گام موسیقی، توسط تعدادی نوازنده ماهر و همچنین در استودیوهای با نهایت امکانات ضبط میشود و در اختیار دیگر تنظیم کننده ها و یا آهنگ سازها قرار می گیرد. و افرادی نیز هستند که در این بین با بروزخلاقیت ذاتی که دارند، نهایت استفاده را از این امکانات آماده می برند.

سمپل ها و لوپ های ریتم :

در حقیقت این مدل از لوپ ها چینش اصلی و پایه قطعه ما را نشان می دهند. اگر شما بتوانید یک ریتم خوب و مناسب برای آهنگ خود انتخاب نمایید، به زیبایی کار خود بسیار افزوده اید. در بیشتر سبک های موسیقی لوپ ها و سمپل های مربوط به ریتم مورد استقبال هستند. از این قبیل میتوان به ریتم های موسیقی عرب – ریتم های آکوستیک – ریتم های شش هشتم موسیقی ایرانی – لوپ های موسیقی الکترونیک ( مثلا تریبال و …  ) و ریتم های مربوط به پاساژ اشاره داشت.

سمپل ها و لوپ های ریتم :
سمپل ها و لوپ های ریتم :

سمپل ها و لوپ های افکت :

مطمئنا وجود یک سری افکت  در بیشتر سبک های موسیقیایی میتواند به جذابیت کار تولید شده اضافه نماید.و اتصال بهتر بین دو بخش از یک قطعه را فراهم آورده و شور مناسبتری در شنونده ایجاد می کند. از این قبیل افکت ها می توان نویز سفید را نام برد، که توضیح آن خود یک مقاله مناسب را می طلبد.

سمپل ها و لوپ های افکت :
سمپل ها و لوپ های افکت :

استفاده از لوپ و سمپل چه مزیت هایی دارد؟

مطمئنا کاربرد لوپ ها و سمپل ها در تولیدات ما، دارای فوایدی می باشد. حداقل مزیت آن سریع تر شدن تولید قطعه ما و به نوعی افزایش ضریب سرعت در تولیدات موسیقی کاربران میشود. و به همین دلیل تنظیم کننده فرصت بیشتری جهت رسیدگی به بخش های دیگر پروژه اش خواهد داشت. جالب اینکه حتی دی جی ها و تنظیم گرهای حرفه ای نیز در کارهای خود از سمپل ها و لوپ ها استفاده مناسبی دارند و این نیز خود گواهی بر مزایای این کار می باشد.

آیا کاربرد لوپ و سمپل در تنظیم قطعات دارای معایبی می باشد؟

گاهی اتفاق می افتد که یک تنظیم کننده به استفاده های زیادتر از حد معمول از سمپل ها و لوپ ها در تولید خود می پردازد، که این خود می تواند یک عیب در کار باشد. حتی ممکن است کاربر از برخی لوپ ها که در تولیدات دیگران زیاد شنیده شده باشد نیز در کار خودش استفاده کند که مطمئنا این نیز از کیفیت کار اصلی او خواهد کاست.

پس استفاده های زیاد از سمپل ها و یا لوپ های پر مصرف در دیگر تولیدات، از معایب این موضوع بوده و سبب کاهش کیفیت کار آنها میشود و بهتر است توسط تنظیم گرها بیشتر رعایت شود. پس زمان و میزا استفاده از لوپ ها و سمپل ها بسیار مهم است و باید با دقت فراوان و شدیدا مورد رعایت قرار گیرد.

دانلود لوپ ها و سمپل ها

مطمئنا با وجود داشتن انواع سمپل ها و لوپ ها، موضوع دانلود کردن آنها نیز پیش می آید که این امکان در سایت های زیادی تعبیه شده است. و در واقع اینها بخش های جدا نشدنی از موسیقی امروزی و الکترونیکی هستند. تعداد زیادی سایت در دنیای وب وجود دارند که سمپل ها و لوپ ها را با کیفیت های مختلف به کاربران موسیقی الکترونیک ارائه داده و قابلی دانلود لوپ و سمپل ها را به ایشان می فروشند.

البته برخی نیز به صورت رایگان قابل ارائه هستند. تعدای از این سایت ها به صورت تخصصی لوپ ها و سمپل ها را قبل از ارائه نهایی، مورد تست های فنی و تخصصی موسیقی الکترونیک قرار می دهند، و قصدشان ارائه بهتر و با کیفیت تر موارد قابل دانلود ( لوپ ها و سمپل ها ) می باشد.

بانک های صوت – لوپ – سمپل

این ها در واقع سایت های مرجع و منبعی برای ارائه انواع با کیفیتی از لوپ و سمپل ها هستند که اکثرا به صورت رایگان و به تمام کاربران جهانی فایل ها را ارائه می دهند. در برخی از این سایت ها دانلود لوپ تریبال های محلی در سبک ها مختلف از جمله تلفیقی آفریقایی و یا سبک های تکنو و تیک هاوس ارائه شده است.

این ها باعث می شود که حال و هوای فولکلوریک و محلی به قطعه تولید شده شما بدهد. معمولا این فایل ها از نوع wave   می باشد. و همچنین در صورت انجام ناقص دانلود لوپ تریبال، حدود پنج درصد نیز امکان و قابلیت ریکاوری مجدد را دارا هستند.

مفهوم تریبال به چه معنایی می باشد؟

ابتدا باید با مفهوم رمیکس ( میکس مجدد ) آشنا شویم. رمیکس در واقع نسخه ای دست کاری شده از یک قطعه اصلی می باشد.  یکی از انواع آن می تواند رمیکس غمناک باشد. تریبال از نظر لغتی به مفهوم قبیله می باشد.

یکی از معروف ترین مفاهیم مربوط به تریبال ، تتو تریبال می باشد. این در واقع یکی از اشکال معنوی و هنری است، که در جزایر نیوزلند و هاوایی و ساموآ پدید آمده است.که میتواند داستانی از زندگی شخصی یک نفر بومی با الگوهای با معنی را بیان کند. در بومیان آن مناطق با کمک جوهرهای رنگی طرح و نقش هایی بر بدن بومیان کشیده می شد.

این یک موضوع مقدس و در عین حال معنوی و همچنین دردناک برای آنها و هر نقش و نگاری بر هر عضو بدن مفهوم ویژه ای داشت. این سبک هنوز هم در برخی قبایل آنها حکم فرما می باشد. با ذکر مقدمات فوق به بحث تریبال و انواع آن در تنظیم  و آهنگ سازی الکترونیک ادامه می دهیم. از انواع شناخته شده تریبال میتوان تریبال هاوس را نام برد.

در این سبک بین سازهای عمدتا نوع کوبه ای ، از جمله پرکاشن ، داربوکا و …. یک تلفیق صورت می گیرد و با کمک موزیک هاوس ریتم و هیجان بهتری به کار داده می شود. و در نهایت سبک تریبال هاوس ایجاد می شود.

البته جای تاسف دارد که در کشور ایران و بین اهالی موسیقی الکترونیک این سبک با سبک قطعات با ریتم شش و هشت، اشتباه گرفته می شود و معمولا در برخی مهانی های مثلا لاکچری کاربرد دارد. که عنوان دیگر آن در فرهنگ لغت، هاوس می باشد.

مفهوم تریبال به چه معنایی می باشد؟
مفهوم تریبال به چه معنایی می باشد؟

در ادامه بد نیست آشنایی اجمالی نیز با چند سبک مرتبط با تریبال هاوس داشته باشیم:

اگر در قطعه تولیدی ما از یک سری سمپل های ایجاد کننده توهم استفاده کنیم، وارد سبک دیپ هاوس شده ایم. این سبک معمولا دارای سرعت تمپویی حدود 110 الی 120 می باشد.و در بخش استارتی یک دی جی می تواند کاربرد داشته باشد.

عنوان دیگر آن سبک عمیق ( دیپ ) است. از زیر عنوان های سبک تکنو نیز می توان مینیمال هاوس را نام برد. که آن هم در دی جی ها مورد استفاده می باشد. و البته دارای سرعت ریتمیک بالاتری نسبت به دیپ هاوس بوده ( تمپویی بین 120 تا 125 ). از مدل ها و سبک ها بسیار ریتمیک یا به عبارتی فوق سرعتی می توان تیک هاوس را نام برد. که در اغلب فستیوال های بزرگ و دی جی ها کاربرد دارد.

در واقع لوپ تریبال ها حلقه های تکراری از سمپل های اصطلاحا تریبال می باشند که هر نوع آن یک حس خاص را به شنونده القاء می کند. و هر کدام از تریبال ها نیز خود رمیکس شده یک قطعه از قبل آماده بوده اند. تریبال ها خود دارای انواعی هستند که بیشترین کاربرد بین تریبال در انواع تریبال شاد و یا تریبال های غمگین می باشد.

رمیکس چیست؟

با اضافه کردن یا کم کردن و یا حذف کردن آیتم هایی از یک اثر رسانه ای که معمولا منظور قطعه های موسیقی می باشد، کار رمیکس اتفاق می افتد. یعنی یک موسیقی از اصل خود دور شده باشد و در آن دست کاری های صورت گرفته باشد.

یعنی از چیزهای موجود قبلی و قدیمی ، موسیقی مثلا جدیدی تولید کنیم. ضبط و تنظیم اولیه بر روی یک اثر موسیقی را میکس می نامند. و انجام مجدد و دست کاری روی آن را رمیکس می گویند.بیشتر رمیکس ها از ترکیبات مختلف صوتی در ضبط موسیقی استفاده می کنند. و اما علت این رمیکس ها چیست؟

* اصلاح و رفع مشکلات احتمالی موجود در قطعه

* تولید نسخه ای با صدای فراگیرتر و یا صدایی با استریوی بهتر

* تولید مجدد یک آهنگ قدیمی که ممکن است مسترینگ نسخه اولیه آن از میان رفته باشد.

* تغییر دادن آهنگی خاص به یک سبک مورد دلخواه

* برای ویرایش و تغییر آهنگ ها به جهت اهداف تخصصی هنری

ناگفته نماند که رمیکس مختص موسیقی و صدا و تنظیم نمی باشد و ممکن است در موضوعاتی از قبیل ادبیات ، داستان نویسی ، فیلم های مختلف و … نیز کاربرد داشته باشد. اما معمولا اغلب با شنیدن این کلمه ، همان دست کاری و رمیکس در دنیای تنظیم و موسیقی در ذهنشان تداعی می شود. در رمیکس می توان تمام پارامترهای مهم درون یک قطعه را دست کاری نمود .

مثلا می شود اصل ملودی، ریتم ملودی و یا تمپوی آن را ویرایش کرده و مورد تغییرات قرار داد. ولی بهتر است تغییرات به نحوی باشند که باز هم ارتباط با همان آهنگ اولیه و اصلی در شنونده ها حفظ شود. و شنونده ها هنوز همان حس را داشته باشند.

در حال حاضرسمپل ها و لوپ ها و به خصوص لوپ تریبال های فراوانی از موسیقی ایرانی و یا غربی در اکثر سایت ها قابل دانلود رایگان و یا قابل دانلود با پرداخت وجه می باشند. در اکثر سایت ها می توان لوپ تریبال های شاد و مهیج و یا غمگین را یافته و مختص تولید موسیقی خود، هر کدام را دانلود و خریداری نمایید.

شما می توانید سمپل ها و لوپ های دلخواه خود را که اغلب در فرمت و غالب wave   می باشند، در سایت های معتبر دانلود و در برنامه های آهنگ سازی و تنظیم خود، از جمله اف ال استودیو ، کیو بیس و یا حتی در کیبوردهای با قابلیت import  بارگذاری و استفاده نمایید. در اکثر سایت ها لوپ تریبال هایی از نوع ایرانی، ترکی ، عربی و … نیز موجود می باشند.