ساخت استودیو خانگی

ساخت استودیو خانگی

در این مقاله می خواهیم به موضوع ساخت استودیو خانگی به پردازیم.

با ما همراه باشید.

خیلی از علاقه مندان موسیقی تمایل دارند با هزینه ی نسبتا مناسبی در محل زندگی خود یک استودیو داشته باشند تا به راحتی آهنگ ساخته و کار های مربوط به آن را انجام دهند.

در این مقاله به سوال های زیر پاسخ خواهیم داد:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

موسیقی چیست؟

مراحل ساخت استودیو خانگی؟

نرم افزار آهنگ سازی

روشی برای کم کردن هزینه های ساخت استودیو خانگی؟

موسیقی چیست؟

[/stextbox]

در این مقاله به سوال های زیر پاسخ خواهیم داد:
در این مقاله به سوال های زیر پاسخ خواهیم داد:

همه می دانیم موسیقی هنری است که در هنر های هفتگانه وجود دارد. بسیاری از افراد با آهنگ های خاصی آرامش می یابند و عادت دارند حتما در روز موسیقی گوش دهند.

موسیقی و آهنگ تشکیل شده از دو بخش ریتم و ملودی است که از ترکیب صدا ها و کشش ها به وجود آمده اند.

در علم روانشناسی ثابت شده از که با گوش دادن به آهنگی ملایم از استرس و مشغله ها دور شده و به آرامش خواهید رسید.

مراحل ساخت استودیو خانگی؟

شاید تا به حال به فکر ساخت استودیو افتاده باشید، ساخت استودیو خانگی کاری ساده نبوده و نیاز به تحقیق و هزینه ی زیادی دارد. اما باید در نظر داشته باشیم که مهم ترین کار این است وسایل داخل استودیو را با هم هماهنگ کنیم، برای این کار لازم است ابتدا شناختی درباره هر وسیله داشته باشیم. در این جا به بررسی چند مورد می پردازیم.

مراحل ساخت استودیو خانگی؟
مراحل ساخت استودیو خانگی؟

1 pc یا همان کامپیوتر: باید بدانید که کار های ساخت آهنگ و تنظیم آهنگ نیاز به یک سیستم خیلی قدرتمند و قوی دارد، پس باید برای ساخت یک استودیو خانگی حتما از کامپیوتری با cpu خیلی قوی استفاده کنید تا بتواند عملیات مد نظر شما را انجام دهد.

2 نرم افزار ها: برای ساخت استودیو خانگی نیاز به نرم افزاری است که بتواند صدای تمام ساز های موسیقی را برای ما فراهم کند. برای خرید ساز های موسیقی نیاز به هزینه ی زیادی است پس بهتر است از نرم افزاری استفاده کنیم که دقیقا همان صدا را برای ما ایجاد کند.

3 کارت صدا:

سومین قدم برای ساخت یک استودیو خانگی، خرید یک کارت صدا می باشد که در عین حال که بهترین کیفیت صدا را دارد، از قیمت خوبی هم برخوردار باشد.

شما می توانید با تحقیق و پرس و جو از کسانی که در این کار مهارت دارند، یک کارت صدا خیلی خوب تهیه کنید که همیشه از آن راضی باشید و قیمت مناسبی هم داشته باشد.

4 اسپیکر ها:

در کنار هر کارت صدایی اسپیکر هم موجود است، تمامی کارت صدا ها برای بازتاب کیفیت خود، به اسپیکر قدرتمندی نیاز دارد. دقت کنید که این اسپیکر ها باید بسیار قوی بوده تا بتواند تمامی امکانات کارت صدا را به نمایش بگذارد.

اسپیکر ها عضو جدا نشدنی یک استودیو بوده و نقش بسیار اساسی و مهمی را دارند. درباره تهیه اسپیکر ها هم می توانید با تحقیق یک دست اسپیکر فوق العاده قوی و قدرتمند با کیفیت عالی و خوش صدا، که از قیمت خوبی بر خوردار باشد را پیدا کنید.

5 میدی کنترلر:

این دستگاه دستگاهی ای است که شامل چندین دکمه و فیدر ها و مجموعه ای از پیچ ها می باشد. که صدا هایی مانند صدای ارگ و پیانو و.. را تولید می کند. وجود این دستگاه در استودیو خانگی مهم و حیاطی بوده و بسیار کاربردی است.

با کیفیت ترین و بهترین نوع این دستگاه در ایران به ندرت پیدا شده و اگر هم بتوانید پیدا کنید دارای قیمت خیلی بالایی است، پس پیشنهاد می کنیم در این باره هم بسیار تحقیق کنید و با عجله خرید نکنید، چون بخش خیلی حساسی است که اگر کیفیت خوبی نداشته باشد کل کار شما زیر سوال خواهد رفت.

6 آکوستیک اتاق:

آخرین مرحله برای ساخت یک استودیو خانگی فراهم کردن آکوستیک آن است. فلسفه ی کاری این دستگاه این است که از تلفیق شدن صدا ها با هم جلو گیری کرده و به شما این امکان را می دهد که صدایی خالص و بی تغییر داشته باشید. همچنین این وسیله از بم شدن صدا به دلیل نوع محوطه جلوگیری می کند.

این بخش از تهیه ی وسایل بسیار هزینه بردار است پس در انتخاب آکوستیک نهایت دقت را داشته باشید که وسیله ای با کیفیت خریداری کنید.

نرم افزار آهنگ سازی

برای ساخت یک استودیو خانگی، یک مورد از چیز هایی که باید فراهم می کردیم یک نرم افزار اهنگ سازی است. شاید برای شما سوال شده باشد که این نرم افزار ها چه قابلیت هایی دارند. نرم افزار های آهنگ سازی به شما کمک می کنند که آهنگ ساخته یا تنظیم آهنگ را انجام دهید. این نرم افزار ها دارای افکت های مورد نیاز بوده و توانایی میکس کردن چند فایل را هم به شما می دهد. همچنین لازم است بدانید به شما این امکان را می دهند که متون موسیقی را ویرایش کرده و هر نوع تغییری که می خواهید در آن اجرا کنید.

[mailerlite_form form_id=1]

روشی برای کم کردن هزینه های ساخت استودیو خانگی؟

در این مقاله گفتیم برای ساخت استودیو خانگی به چه وسایلی نیاز است، وسیله ای به نام آکوستیک یکی از گران ترین وسایل لازم است.

اما جای نگرانی نیست ما برای شما یک پیشنهاد داریم که بتوانید هزینه های سنگین این وسیله را به کم ترین حالت ممکن برسانید.

این روش این است که به جای خرید وسیله ی آکوستیک، ابتدا کل دیوار و سقف اتاق را کاغذ دیواری خیلی ضخیم بکشید و حتی می توانید پتو به دیوار ها بچسبانید. بعد از آن لایه ای از شانه های تخم مرغ را روی آن ها قرار دهید و منظم بچسبانید. با این کار دقیقا کار همان وسایل آکوستیک را انجام داده و از تلفیق چندین صدا با هم جلو گیری می کنید اما با هزینه های بسیار پایین تر.

در نهایت تمامی مطالب بالا را به این شکل می توان بیان کرد که برای ساخت استودیو خانگی به وسیله هایی از جمله کارت صدا، اسپیکر، آکوستیک، نرم افزار آهنگ سازی، کامپیوتر بسیار قدرتمند و…نیاز است.

نرم افزار ها برای ساخت و تنظیم آهنگ بسیار کاربردی بوده و کمک فراوانی می کنند.

از این که این مقاله را مطالعه کردید بسیار ممنونم و امیدوارم برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

نهایتا هر زمان مایل بودید میتوانید آموزش های اولیه مفاهیم نرم افزارهای موسیقی را از اینجا دریافت کنید.