چگونه اتاق را عایق صدا کنیم

چگونه اتاق را عایق صدا کنیم

در این مقاله قصد داریم به بررسی این مسئله که چگونه اتاق را عایق صدا کنیم بپردازیم. بی شک یکی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ آلودگی صوتی می باشد، اکثر ما نیاز داریم که در خانه های خود از سرو صداها دور بمانیم. اما باید ابتدا راهی جهت عایق کردن اتاق پیدا کنیم که خوشبختانه راه های فراوانی برای این کار وجود دارد که شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

در عین حال اگر مایل به دریافت پک آموزش میکس و مسترینگ، صد در صد تضمین شده هستید ، پیشنهاد می کنیم به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و لیست عناوین را مشاهده کنید و یا با ما تماس بگیرید

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله مطالب زیر را فرا خواهید گرفت:

  1. چگونه اتاق را عایق صدا کنیم و از آلودگی صوتی در امان بمانیم؟
  2. کم هزینه ترین راه جهت عایق صوتی کردن اتاق کدام است؟
  3. عایق کردن اتاق چه مزایایی دارد؟
  4. بهترین روش جهت عایق صوتی کردن اتاق چه روشی است؟
  5. انواع مواد عایق صدا در عایق سازی اتاق چیست؟

[/stextbox]

چگونه اتاق را عایق صدا کنیم
چگونه اتاق را عایق صدا کنیم

 

چگونه اتاق را عایق صدا کنیم و از آلودگی صوتی در امان بمانیم؟

همانطور که گفته شده جهت عایق کردن اتاق راه های فراوانی وجود دارد که در اینجا برای شما شرح خواهیم داد:

  • پوشاندن درزهای پنجره و در:

فاصله های وسط پنجره  و همینطور درهای اتاق از دلایلی است که سبب وارد شدن صدا به داخل اتاق می شود. جهت برطرف کردن این مشکل و اینکه اتاق را عایق صوتی نماییم می شود از درز گیرهایی که از جنس پلاستیک هستند و به راحتی می توان در بازار تهیه کرد استفاده نمود. قسمت دیگری را که باید پوشاند بخش پایینی درها می باشد، چونکه زیر درها نیز راه نفوذ صدا به درون اتاق می باشد. جهت پوشاندن این قسمت می شود از تکه های پلاستیکی مناسب و یا از چوب نیز استفاده نمود.

  • استفاده از پنل های ضد صدا:

پنل ها نیز جهت جلوگیری از وارد شدن صدا و یا بیرون رفتن صدا بسیار مناسب می باشند. پنل ها به طور معمول به دو شکل بافت دار که جنس آن ها از پلاستیک و سرامیکی می باشد در بازار موجود هستند. پیاده سازی این نوع پنل ها خیلی سخت نیست و جهت نصب آن ها به راحتی می توانید با استفاده از چسب به دیوارها بچسبانید. لازم به ذکر است که جنس سرامیکی آن را با پیچ نیز می شود نصب کرد.

  • استفاده از پرده های ضخیم:

راحت ترین راه جهت جلوگیری از صدا به اتاق استفاده از پرده های ضخیم می باشد و باید به گونه باشد که از سقف تا زمین را به صورت کامل پوشش دهد. باید در نظر داشت فقط استفاده از پرده به تنهایی کافی نمی باشد، ضخامت آن بسیار مهمتر از دیگر موارد می باشد. به این شکل که هر چقدر پرده از ضخامت بیشتری برخوردار باشد عایق بهتری جهت جلوگیری از ورود صدا خواهد بود.

  • استفاده از کمد و دکورهای بزرگ:

استفاده از کمدهای دیواری، کتابخانه و… یکی دیگر از موارد جهت جلوگیری از وارد شدن صدا به داخل اتاق می باشد. جدای از عایق کردن اتاق از این طریق می توانید فضایی بسیار زیبا را نیز برای اتاق خود ایجاد کنید.

  • استفاده از فرش و کف پوش و یا پد قالی جهت کم کردن صدا:

کف پوش ها معمولا از سه جنس سرامیک، چوب و پارکت می باشند که سبب بالا رفتن برگشت صدا خواهند شد. برای جلوگیری از برگشت صدا می توانید از فرش ها و یا از پد فرش نیز استفاده نمایید، که به طور چشمگیری از برگشت صدا جلوگیری می کنند.

  • رنگ آمیزی دیوارها به عنوان عایق صدا:

جهت جلوگیری از وارد و خارج شدن صدا از طریق دیوار می توانید از روش رنگ کردن دیوار نیز استفاده نمایید. که به صورت قابل توجهی از مقدار وارد شدن صدا به درون اتاق جلوگیری می نماید. همچنان شما قادر خواهید بود که از رنگ های مخصوص جذب صدا نیز جهت رنگ آمیزی اتاق استفاده نمایید و از وارد و خارج شدن صدا جلوگیری کنید.

  • استفاده از شیشه های دو جداره:

شیشه ها از دیگر مواردی هستند که سبب انتقال صدا می شوند، جهت جلوگیری از وارد شدن صدا به اتاق می توان شیشه های دو جداره به کار برد. این شیشه ها یکی مهمترین راه ها جهت جلوگیری از عبور صدا می باشد، این پنچره ها را به سادگی می توان در بازار تهیه کرد.

  • استفاده از چسب:

چنانچه در اتاق، کناره های در و پنجره درزهایی وجود دارد می شود جهت پر کردن آن از درزگیر استفاده کرد و به همین راحتی می توانید از وارد شدن صداهای بیرون به اتاق جلوگیری کنید.

استفاده از چسب:
استفاده از چسب:

کم هزینه ترین راه جهت عایق صوتی کردن اتاق کدام است؟

در این مقاله ما به شما عایق کردن اتاق را با کمترین هزینه می آموزیم. کاملا واضح است که طریقه ی استفاده از تجهیزات و وسایل معمولی داخل اتاق تاثیر فراوانی در برگشت صدا و یا عبور صدا دارد. که شما می توانید با چیدمان مناسب به غیر از استفاده از پنل ها و شیشه های دوجداره بدون هیچ هزینه ای و یا با کمترین هزینه اتاق خود را عایق صدا کنید.

کم هزینه ترین راه جهت عایق صوتی کردن اتاق کدام است؟
کم هزینه ترین راه جهت عایق صوتی کردن اتاق کدام است؟

عایق کردن اتاق چه مزایایی دارد؟

مزایای عایق کردن اتاق جدای از راحت شدن از صداهای مزاحم سبب:

  • عایق شدن اتاق در مقابل حرارت
  • سبب صرفه جویی در انرژی
  • و همچنین با پوشش های کم و جزئی که جهت گرفتن درزهای اتاق استفاده می نمایید با عایق کردن اتاق از وارد شدن جانورها و حشره های مزاحم نیز به درون منزل خود جلوگیری می نمایید.
عایق کردن اتاق چه مزایایی دارد؟
عایق کردن اتاق چه مزایایی دارد؟

بهترین روش جهت عایق صوتی کردن اتاق چه روشی است؟

یکی از بهترین راه ها جهت پوشاندن کامل درها و دیوارها استفاده از انواع پنل می باشد. این روش یکی از مناسب ترین کارها جهت عایق صوتی است، حتی در استودیوهای ضبط صدا نیز از این پنل ها در انواع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. ولی برای عایق کردن پنجره ها بهترین روش دوجداره کردن آن ها می باشد. گفتنی است این روش ها دارای هزینه بیشتری به نسبت دیگر روش ها هستند.

 

انواع مواد عایق صدا در عایق سازی اتاق چیست؟

در سال های گذشته اکثرا از پشم شیشه، پشم سنگ و … جهت ایجاد عایق صدا و حرارت استفاده می کردند، اما امروزه به خاطر عوامل گوناگونی مانند احتراق و گسترش آتش در این موارد همینطور به دلیل ایمنی کم در این مواد و با به وجود آمدن فناوری های جدید از مواد آکوستیک جهت عایق صدای اتاق استفاده می شود.

امیدوارم این مقاله پاسخگوی سوالات شما باشد.